Kraina innowacji

Utworzono: 09-09-2022


W ramach powyższego Programu biblioteka, wraz z klasą 2 b zrealizuje  6  zadań.

Każde z nich w inny sposób odkrywa przed uczniami obraz książek, jako fascynujących narzędzi,
dzięki którym
mogą wszystko, począwszy od podróżowania w najdalsze zakątki, aż po rozwijanie swoich
talentów i zainteresowań. W każdym z zadań, nauczyciel prowadzący zaprezentuje uczniom
inspirujący sposób na odczarowanie utrwalanego obrazu książek, które często w oczach
dzieci są kojarzone z wielostronicowymi (czytaj: nudnymi) lekturami.

Jako cel nadrzędny przyjmuje się rozpalenie w uczniach fascynacji słowem pisanym.
Ukazanie czytania, jako formy relaksu, terapii i rozrywki, a nie tylko nauki. Wzbogacenie ich
spojrzenia na książki i przekonanie o wartościach, które ze sobą niosą. Program jest
skierowany na motywowanie uczniów do czytania pozycji wykraczających również poza
obowiązkowy kanon lektur, tak aby czytanie stawało się elementem ich codziennego życia, a
nie tylko zadaniem domowym zleconym przez nauczyciela.

Podczas projekty czytamy !!!


- To nie jest książka” Jean Jullien
Jesteś kimś wyjątkowym 2. Relaksacje dla (nieco starszych) dzieci
Martyna Broda,
Monika Szczerbińska

Dowolna część komiksu o Garfieldzie autorstwa
Davisa Jim
Pokochaj mnie

Vincent Bourgeau
, Cedric Ramad

Kraina innowacji